Over het werk

De schilderijen van Riny Adams(1954) zijn eigenlijk het resultaat van alles wat ze om zich heen ziet.
Ze focust in haar schilderijen nooit speciaal op een ding, maar laat het schilderij groeien onder haar handen.
Aanvankelijk schilderde ze vooral dingen en mensen om zich heen.
Dit is ze steeds meer gaan loslaten. Ze is nu vooral bezig met kleur, lijn en materie.
Je zou haar werk lyrisch-abstract kunnen noemen.
Ze gaat er vaak op uit om in de natuur te zijn, in elk jaargetijde.
Je ziet dit terug in haar schilderijen.
Vooral in de organische vormen en structuren die haar erg aanspreken, zoals de vormen en belijning van een boomstronk, de strandpaaltjes in Domburg of de structuur van een mergelmuur.
Het kleurgebruik is vooral een weerspiegeling van haar gevoel.
Als je in de natuur bent kan hetgeen je ziet je soms een heel speciaal gevoel geven. Alsof jij de enige bent die dit ziet, vormen en kleuren die jij alleen ziet. Dit geeft een zeer speciaal gevoel waar ze in haar schilderijen op voortborduurt. Graffiti zoals je die aantreft in de natuur, op bomen en mergel of in de stad op muren, deuren en treinen, zijn steeds terugkerende elementen in haar werk. Ze heeft in december 2009 deelgenomen aan de Biƫnnale in Florence. Ze maakt deel uit van de DFBA groep die naar aanleiding daarvan is gevormd, de Dutch Florence Biƫnnale Artists.